CNBC Select bespreekt vier dingen die u moet overwegen voordat en nadat u uw creditcardnummer telefonisch opgeeft.

Het lijkt misschien een tweede natuur om uw creditcardnummer telefonisch door te geven.

 

Maar of het nu is omdat u een aankoop doet of gewoon de kaartinformatie voor de persoon aan de andere lijn verifieert, het is de moeite waard om vooraf enkele voorzorgsmaatregelen te nemen.

 

Hieronder bekijkt CNBC Select de vier tips waarmee u rekening moet houden wanneer u uw creditcardnummer telefonisch verstrekt. de beste zakelijke creditcard kopen.


 

Onze 4 tips om uw creditcard telefonisch te geven

Er is een reden waarom bedrijven vaak een gemaksvergoeding aan uw aankoop toevoegen als u het telefonisch doet. Voor hen is er een groter risico dat de consument aan de andere kant een fraudeur is die een gestolen creditcard gebruikt, en het is moeilijker om uw identiteit te verifiëren wanneer u face-to-face bij de kassa afrekent. creditcard aanvragen.

 

Maar als consument moet u ook manieren hebben om uzelf te beschermen. Hier zijn enkele dingen die u moet overwegen voordat en nadat u uw creditcardnummer telefonisch heeft opgegeven.

 

Geef nooit uw creditcardnummer op, tenzij u het telefoongesprek hebt gestart: dit lijkt misschien logisch, maar het kan maar al te gemakkelijk en snel gebeuren. Hoe legitiem de oproep ook mag lijken, u moet verifiëren wie de beller is en, als u wilt, ophangen en die organisatie terugbellen om te zien of ze u inderdaad hebben gebeld.

Zoek een privéruimte om te bellen: Als u belt en u verwacht uw creditcardnummer telefonisch te verstrekken, gaat u naar een privéruimte waar niemand u kan horen. Als u zich in een openbare ruimte bevindt en geen rustige omgeving kunt vinden, wacht dan af of kijk of u in plaats daarvan de aankoop online kunt afhandelen. Bekijk hier de tips van CNBC Select voor het veilig gebruiken van uw creditcard online.

 

 

Laat de handelaar uw aankoop aan het einde van het gesprek bevestigen: Voordat u ophangt, moet de handelaar aan de andere kant het bedrag van uw aankoop bevestigen. Als u telefonisch een reservering maakt met uw creditcard, laat u de handelaar het reisschema voorlezen, bijvoorbeeld bij het boeken van een vliegticket of een hotelverblijf.

Controleer direct daarna de kosten op uw account: het is slim om gewoonlijk uw creditcardkosten te controleren, maar nog meer nadat u uw creditcardnummer telefonisch heeft opgegeven. Zorg ervoor dat u uw account bekijkt om te zien of uw aankoop correct is afgeschreven en dat er geen onherkenbare transacties zijn.

 

Wat te doen als u een ongeautoriseerde afschrijving op uw account ziet

De eerste stap die u moet nemen wanneer u een onbekende afschrijving op uw creditcardaccount ziet, is om onmiddellijk uw kaartuitgever te bellen, zodat u er niet verantwoordelijk voor bent. Creditcardtransacties die u telefonisch uitvoert, hebben dezelfde bescherming als die u online of persoonlijk in een winkel doet. De wet beperkt de aansprakelijkheid van kaarthouders tot $ 50 onder de Fair Credit Billing Act (FCBA) voor ongeoorloofde transacties op uw account, dus zorg ervoor dat u ze meldt.

 

Kaarthouders van de Alliant Cashback Visa® Signature-creditcard, beoordeeld als onze beste cashback-creditcard, ontvangen Visa’s fraude-aansprakelijkheidsgarantie van $ 0. Evenzo biedt de Blue Cash Preferred®-kaart van American Express, beoordeeld als onze beste creditcard voor kruideniersbeloningen, fraudebescherming zonder aansprakelijkheid.

 

Veel van de beste creditcards bieden beveiliging in tijden van ongewoon grote zorgen zoals de huidige pandemie van het coronavirus. En momenteel bieden de drie belangrijkste kredietbureaus – Experian, Equifax en TransUnion – gratis wekelijkse kredietrapporten aan Amerikaanse consumenten. U heeft toegang tot de uwe op AnnualCreditReport.com tot en met april 2021.